“Geen dag is hetzelfde en de learning curve is steil bij Deloitte Digital”, vertellen Luuk Jacobs en Charlotte Vollebregt. Beiden werken ze nu een aantal maanden als Business Analyst bij het Digital Customer-team binnen Deloitte Digital.

Werken met technologie

Luuk Jacobs (24) startte in december vorig jaar zijn carrière bij Deloitte. “Tijdens mijn master Business Administration aan de UvA werkte ik bij een kleine start-up met CRM-systemen. Ik ontwikkelde daar mijn voorliefde voor technische systemen en het verbeteren van digitale processen die bedrijven vooruit kunnen helpen. Per toeval kwam vervolgens Deloitte op mijn pad en dat klikte direct. Al moet ik wel zeggen dat ik bevooroordeeld was, ook mijn vader had zijn eerste baan bij Deloitte en hij sprak er altijd heel positief over. Tijdens mijn sollicitatie verliep het contact heel soepel en de opdrachten spraken me erg aan. Ik was er dan ook echt op gebrand om aangenomen te worden.”

Ook Charlotte Vollebregt (25) koos heel bewust voor een eerste baan bij Deloitte. “Ik was bij een inhousedag op het Amsterdamse Deloitte-kantoor The Edge tijdens mijn master Media & Business aan Erasmus Universiteit. En dat maakte veel indruk! Het kantoor was inspirerend, maar de mensen al helemaal. Iedereen ging sociaal, open en informeel met elkaar om en het bleek erg makkelijk om een connectie met iemand te maken. Een prettige werkcultuur. Toen ik de vacature voor Consultant Digital Customer voorbij zag komen, twijfelde ik dan ook geen seconde. De combinatie van kennis van sales- en serviceprocessen, affiniteit met technologie en passie voor digitalisering was me op het lijf geschreven. In februari dit jaar ben ik gestart.”

Ontwikkelen van een digital human

Luuk heeft inmiddels ervaring met twee klantprojecten. “In mijn eerste project heb ik meegewerkt aan het ontwikkelen van een state-of-the-art digital human, een chatbot die eruitziet en communiceert als een mens. Deze chatbot helpt de medewerkers van een grote zorgorganisatie nu bij het werken met een nieuw roostersysteem. Een interessant project om te doen natuurlijk. De zorg is een sector waarin de digitaliseringsslag nog flinke stappen kan maken. Ik draag daar graag een steentje aan bij.”

Implementatie van Salesforce

“Vandaar dat mijn tweede project ook zorg gerelateerd is, maar dan met de implementatie van Salesforce. Het systeem helpt zorgafdelingen beter samen te werken en het is onder andere onze taak om gebruikers daarin te begeleiden. Dat contact vind ik erg leuk en het is geweldig om te zien hoe blij gebruikers worden wanneer een nieuw systeem hun werk administratief minder zwaar maakt.”

Doorgroeien bij Deloitte

Zowel Charlotte als Luuk vinden de doorgroeimogelijkheden bij Deloitte erg belangrijk. Luuk: “Het is prettig om ergens naartoe te werken zodat je perspectief hebt naar de toekomst. Bij Deloitte is ontzettend veel mogelijk. Van interne trainingen die iedereen volgt tot opleidingen die jij zelf kiest. Iedereen bewandelt een ander pad en jij kiest zelf wat jouw pad is. Daar ontvang je dan alle steun bij.”

Luuk Jacobs en Charlotte Vollebregt van Deloitte. Foto: Deloitte

“Ik vind het belangrijk om mezelf telkens een niveau hoger te tillen”, vult Charlotte aan. “Gelukkig sta je bij Deloitte nooit stil. Iedereen heeft een coach die eens per twee weken bij je incheckt. Samen bepaal je waar je naartoe wilt en schrijf je je pad uit. Welke trainingen wil je doen en hoe vind je het gaan? Een prettige ondersteuning.”

Divers en internationaal team

En het team? “Ons team is zeer divers en internationaal”, vertelt Luuk. “Iedereen heeft een eigen persoonlijkheid en dat brengt een leuke dynamiek met zich mee. De diversiteit sluit ook goed aan bij ons werk vol innovatie en creativiteit.”

“Deloitte Digital wordt weleens gekscherend de unicorns & rainbows-afdeling genoemd”, lacht Charlotte. “Alles kan en alles is leuk hier. We zijn strategisch sterk, hebben technische capaciteit maar zijn ook creatief. Het is een groep inspirerende mensen die met veel plezier goed werk verrichten. Om onze creativiteit te voeden heeft Deloitte Digital ook een eigen kantoor: The Garage, een creative hub dichtbij The Edge. Het is een prachtige oude Citroën-garage omgebouwd tot kantoor. Een mooi privilege om daar te mogen zitten.”

“Alles kan en alles is leuk hier. We zijn strategisch sterk, hebben technische capaciteit maar zijn ook creatief.” – Charlotte Vollebregt, Business Analyst bij Deloitte Digital

“Het is geweldig om te zien hoe blij gebruikers worden wanneer een nieuw systeem hun werk minder zwaar maakt.” – Luuk Jacobs, Business Analyst bij Deloitte Digital

Is werken bij Deloitte iets voor jou? Check de vacatures hier.